#52. Kiedy pozostaje żal - Lisa De Jong

Miałam zaplanowane całe życie. Idealny chłopak. Świetni przyjaciele. Wszystko układało się dokładnie po mojej myśli.
Było tak aż do pewnej feralnej nocy, z której nic nie mogę sobie przypomnieć. To wszystko moja wina, a teraz zostały mi po nim jedynie wspomnienia.
Tonęłam w wyrzutach sumienia, póki Sam Shea nie wrócił do mojego życia i nie pomógł mi się pozbierać. Powoli otworzył moje serce i zamieszkał w nim, zanim się zorientowałam, co właściwie się dzieje. Wiem, że na niego nie zasługuję.
Próbuję poukładać swoje życie na nowo, ale zaczynają wracać do mnie okruchy wspomnień z tamtej pamiętnej nocy. Kłamstwa i sekrety powoli niszczą wszystko, co dla mnie drogie.
Okazuje się, że być może nie jestem jedyną, która powinna czegoś żałować. 


Lisa De Jong udowodniła, że potrafi pogrywać z czytelnikiem, za każdym razem używając do tego innych narzędzi. W Kiedy pada deszcz łamie serce na milion różnych sposobów, choć jednocześnie pomaga je skleić. Za sprawą Kiedy wszystko się zmienia bawi i denerwuje jednocześnie, ale w tym wszystkim nie zapomina o tym, by zakorzenić w pamięci, poruszyć duszę i pobudzić serce. Z kolei w Kiedy pozostaje żal odważyła się wzbudzić w czytelniku współczucie, zakręciła w oku łzę i sprawiała, że sami z własnej woli kibicujemy bohaterom, mocno trzymając za nich kciuki. Wszystkie trzy części łączy jednak jedno. Każda z nich daje nadzieję i tworzy nowy początek w życiu głównych bohaterów. 

„Opierając podbródek na rękach ułożonych na parapecie, zamykam oczy i wracam pamięcią do lepszego czasu, lecz wspomnienia, które niegdyś wywoływały uśmiech na mojej twarzy, w tej chwili sprowadzają łzy. Najwyraźniej tak się dzieje, gdy pozostaje jedynie żal.”

Tym razem poznajemy historię Rachel, przyjaciółki Kate i Beau, którą mamy okazję poznać również w drugiej części serii Rain. Rachel ma udane życie i całkiem spójnie zaplanowaną przyszłość. Studia, przyjaciele i wymarzony chłopak, z którym pragnie spędzić życie. Wszystko to jednak przerywa jedna tragiczna w skutkach noc, z której dziewczyna nie pamięta absolutnie niczego, a gdy budzi się w szpitalnej sali, całkowicie zdezorientowana i przerażona, niczym huragan uderza w nią wiadomość, że człowiek, który przez ostatnie lata był biciem jej serca, nie żyje. Świat Rachel w jednej chwili się rozpada, życie przestaje mieć sens, a jedyne co dziewczyna czuje to wyrzuty sumienia i poczucie, że odebrała życie komuś, kogo kochała całym sercem. Jak się po czymś takim podnieść? Jak sobie wybaczyć? I jak się dowiedzieć kim się jest, bez osoby, która znaczyła dla nas wszystko? 

„Kiedy na ciebie patrzę, widzę wszystko, czym miało stać się moje życie. Moja kolei, bym pokazał ci, jak dobre może być twoje.”

Nikt nie zostaje z Rachel na tyle długo, by pomóc jej to przeżyć i zrozumieć, dopóki nie pojawia się Sam Shea i ponownie nie wkracza w jej świat. Ten nieokiełznany chłopak w skórzanej kurtce, o pięknych czekoladowych oczach i zabójczym uśmiechu jest symbolem dawnego życia, normalności i prostoty, której Rachel w tej chwili potrzebuje najbardziej. Przez okolicznych mieszkańców miasteczka uważany za oschłego, niedostępnego i wybuchowego, tak naprawdę głęboko skrywa wielkie serce, które bardzo łatwo zranić. Dla Rachel od lat jest przyjacielem, który zawsze starał się ją chronić, takim który słuchał, nawet gdy sądziła, że tego nie robi i który tęsknił, od dnia, gdy ich drogi się rozeszły.
Teraz on dostaje drugą szansę i gotów jest oddać jej cały świat. Ona potrzebuje jego obecności, choć czuje, że na nią nie zasługuje. Oboje zaczynają walkę. Ze sobą, o siebie, o przyszłość i przeszłość, która wciąż jest dla Rachel jedną wielką niewiadomą, a sekrety i kłamstwa powoli niszczą nie tylko kruche zaufanie, ale również obraz tego, co Rachel przez całe życie uważała za skarb. 

„- Czego ode mnie chcesz?
- Ciebie. Mam tylko jedną szansę, by uczynić cię swoją, więc chcę, by było to coś warte, ale twoje serce musi być w to zaangażowane by to się liczyło. Muszę wiedzieć, że mam cię całą.”

Kiedy pozostaje żal to kolejna wzruszająca powieść pióra Lisy De Jong, w której nie tylko miłość jest najważniejsza. To losy poturbowanej przez los dziewczyny, którą trawi poczucie winy i która pragnie za wszelką cenę wypełnić luki w pamięci. Opowieść o odkrywaniu siebie na nowo, o przeznaczeniu, które czasem prowadzi do siebie dwoje ludzi bardzo pokrętnymi drogami i w końcu o sile prawdziwej przyjaźni. Ale jest to też powieść, która pokazuje, jak trudno jest wybaczyć samemu sobie, podnieść się po stracie bliskich i walczyć, nie tylko z przepełniającym pierś bólem, ale również ze wspomnieniami, które ścigane coraz bardziej się oddalają. Lisa De Jong ponownie udowadnia, że niczego nie można brać w życiu za pewnik, nawet normalności.
Gorąco polecam!

„- Czujesz to, kiedy cię całuję?
- Co?
- To ma znaczenie – bierze mnie za rękę, którą kładzie sobie na piersi. - Kiedy cię całuję, bierze się to stąd. Nie spieszę się, ponieważ planuję robić to do końca życia wyłącznie z tobą i nie boję się ponownie cię stracić.”



RAIN Series:
l KIEDY PADA DESZCZ l KIEDY WSZYSTKO SIĘ ZMIENIA l KIEDY POZOSTAJE ŻAL l


______________________________________________________________
Lisa de Jong, Kiedy pozostaje żal, stron 384, FILIA, 2017
Przekład: Katarzyna Agnieszka Dyrek

Udostępnij ten post

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz